אז עכשיו אחרי שהבנת את נמצאת באזור הנוחות שמעכב אותך מלהתפתח, בואי נראה מה אפשר לעשות..

1. התמודדי עם הפחד-פחד מלעזוב את אזור הנוחות , הוא בדרך כלל ביטוי לפחדים הרבה יותר עמוקים, כמו פחד מכישלון, פחד מאיבוד שליטה על המצב, פחד מלהיפגע , או פחד מדחייה וכו', כך שבכל פעם שאת חושבת על שינוי, מגיע פחד שמתנגד לו בכדי שלא תזוזי מהאוטומטים שלך ( נו... ככה המוח שלנו מעדיף) .  כל שינוי קטן או גדול מלווה בתחושות של חוסר וודאות , זה מובן והגיוני אבל הרעיון הוא שאת תזהי את הפחד ותרגישי איתו בנוח כי זה מנגנון ששומרת עליך ערנית. פחד הוא לא דבר רע, הוא שירות.אז הדרך היא לא להתעלם ממנו אלא להתגבר על מה שהוא עושה לך.

2. להרגיל את עצמך להיות בשינוי תמידי -אזור הנוחות נמצא שם תמיד בכל תחום בחיינו. זה לא מורכב רק מההרגלים ומהשגרה שלנו, אלא גם מהאופן בו את תופסת את העולם ואת עצמך. כל תווית, תיוג , אמונה מעכבת או תפיסה מגבילה שיש לך, נמצאות שם. למשל, אם את מאמינה שאת מאוד ביישנית, את תבני את חייך סביב אמונה זו כך שייתכן שאולי לא תעבדי עם קהל ומראש תמנעי מאפשרויות של עבודה או קריירה שעוסקת בשיח יוזם עם אנשים. כדי לשנות את זה, עליך לתפוס עצמך כאישה של שינויים, שבוחרת לחקור את הפוטנציאל שלה ואת היכולות שלה. הסוד טמון ביכולת שלך להפריד בין העצמי שעבר לבין העצמי הנוכחי. העבר ככל שהיה , אינו יכול להכתיב את מי שתהיי.

3. פרקי את המטרה למשימות קטנות ומקדמות- "מסע של אלף מייל מתחיל בצעד ראשון", אמר לאו-טזו כל שינוי יכול להיעשות בצעדים קטנים והוא עדיין יהיה משמעותי. תכנני את הדרך, מקמי משימות של צעדים קטנים שיקדמו אותך לעבר השינוי, ועשי אותן . חשוב שכל משימה תהיה רלוונטית למטרת השינוי, ושלא תעורר בך פחד גדול שישתק אלא ככזה שיאפשר לך להתייחס לפחד כאל מנגנון שמירה עצמית אותו תכבדי אך לא תתני לו להפריע לך בדרך קדימה.

(לינק לפוסט שלי בנושא שינוי -https://www.facebook.com/106838874974361/posts/270491751942405/ )

זכרי שבסוף כל אזור הופך לנוח, וזה בסדר לזמן מה.... אך חשוב שתהיי ערנית לו ולדרך שבה הוא מקדם אותך . אם לא מקדם, תבדקי עם עצמך למה את רוצה לצאת/לזוז משם,  כי בסופו של יום, את צריכה לצאת מאזור הנוחות עם סיבה מספיק טובה שתאפשר לך להתמודד עם הפחד בדרך וסיבה טובה, היא תמריץ חזק מאוד לעשייה. 

שתפו אותי מה דעתכן?

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.