להיות בחופש אמיתי,  זה לזוז מהמקום המוכר והידוע.אזור הנוחות הוא המקום בו אנו מרגישים מוגנים ובשליטה, אך הוא עלול גם לצמצם אותנו מלהתנסות באתגרים חדשים שמצמיחים אותנו.אזור הנוחות הוא לא מקום שבאמת נוח בו.  

אז נכון...המקום הזה שומר עלי מהלא נודע וזה קצת מפחיד לצעוד לשם ,אבל יכול להיות שהוא מונע ממני להתעסק במה נכון לי , עוצר אותי מלהתחבר לפוטנציאל ולמהות שלי? 

במחקר שנעשה בנושא, עלה כי אנשים שמתחו מעט את אזור הנוחות שלהם דיווחו על יותר רגשות חיוביים, יותר אישור עצמי, אומץ, חיוניות ומסוגלות עצמית, לעומת קבוצת הביקורת שנותרה בשגרתה. ניקח לדוגמה את תחום העבודה, את נמצאת במקום עבודה שנוח להיות בו "עד הפנסיה" מתוך תחושה שעבודה קבועה מייצרת ביטחון או שאולי השיגרה מתאימה לך: שעות נוחות, שכר תנאים אולי גם החברה ובת'כלס, את רגילה אליו. 

עכשיו...אני מבינה לגמרי את המוטיבציה שלך להיות בגבולות אזור הנוחות, אבל אני רוצה לכוון אותך לעבר היציאה המתונה שתוביל אותך לתחושת מסוגלות, לאומץ ואמונה בעצמך. אני רוצה שתתפתחי! אז איך תדעי אם את בנוחות, תעני לעצמך על השאלות הבאות:

1. על מה אני מוותרת ומה המחיר שאני משלמת כשאני נמצאת באותו מקום לאורך שנים?2. האם אזור הנוחות הזה, הוא המקום שגורם לי להיות בתקיעות ואינו מאפשר לי להתפתח?
3. האם אני מרגישה סיפוק? אם מצב הרוח ירד קצת, פתאום משהו מדגדג לך שם בפנים... אז הבנת. אז מה עושים עכשיו ?

זה בפוסט הבא... 

תמשיכי לעקוב.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.